marketing-oriented company

marketing-oriented company
марк. маркетингоориентированная компания*; компания, ориентированная на маркетинг* (компания, которая концентрирует свои усилия на изучении нужд и требований потребителей с целью разработки и продвижении на рынке товара, позволяющего наилучшим образом удовлетворить нужды потребителей; такие компании обычно имеют развитую базу данных потребителей своего товара, постоянно поддерживают отношения со своими клиентами и в соответствии с их рекомендациями или изменениями их требований и предпочтений корректируют свою производственную и сбытовую деятельность)
Syn:
See:

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Нужно решить контрольную?

Смотреть что такое "marketing-oriented company" в других словарях:

  • Marketing plan — A marketing plan may be part of an overall business plan. Solid marketing strategy is the foundation of a well written marketing plan. While a marketing plan contains a list of actions, a marketing plan without a sound strategic foundation is of… …   Wikipedia

  • Marketing ethics — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Marketing operations — Key concepts Adobe • Automation • Benchmarking Best Practices • Budget Cisco Systems • CMO Data Privacy • Data Quality Data Warehouses • Database Marketing Demand Generation Digital Asset Management Enterprise… …   Wikipedia

  • Marketing mix — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • marketing — /mahr ki ting/, n. 1. the act of buying or selling in a market. 2. the total of activities involved in the transfer of goods from the producer or seller to the consumer or buyer, including advertising, shipping, storing, and selling. [1555 65;… …   Universalium

  • Positioning (marketing) — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Relationship marketing — is a form of marketing developed from direct response marketing campaigns conducted in the 1970 s and 1980 s which emphasizes customer retention and satisfaction, rather than a dominant focus on point of sale transactions. Relationship marketing… …   Wikipedia

  • Internal marketing — (IM) is an ongoing process that occurs strictly within a company or organization whereby the functional process aligns, motivates and empowers employees at all management levels to consistently deliver a satisfying customer experience.Key… …   Wikipedia

  • market-oriented — ˌmarket ˈoriented adjective 1. ECONOMICS a market oriented economy, society, system etc is one with free market S where people can buy and sell freely and where most companies are not owned by the state: • He plans to replace the rigid planned… …   Financial and business terms

  • consumer-oriented — UK US adjective ► MARKETING relating to the needs and interests of individual consumers, rather than businesses: »We must become a more consumer oriented company. »consumer oriented websites → Compare BUSINESS ORIENTED(Cf. ↑business oriented) …   Financial and business terms

  • Olivia (company) — Olivia Type Travel Founded 1973 Founder(s) Judy Dlugacz Headquarters San Francisco, United States Key people Amy Err …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»